باهم در در جشنواره جهانی انتخاب بهترین وبلاگ شرکت کنیم


از سال 2004 مسابقه بین المللی دويچه وله آلمان بهترین وبلاگهای در زبانهای مختلف را به مردم جهان معرفی می کند واکنون این مسابقه جایگاه خود را در وبلاگستان جهانی به خصوص وبلاگستان فارسی زبانان به خوبی پیدا نموده است به گونه ای که وبلاگها به 10 زبان شایع با پوشش جامعه مجازی متشکل از به 25 میلیون وبلاگ برپا می شود که کسب عناوین برتر در بخش وبلاگهای فارسی این جشنواره می تواند زحمات بلاگرهای استان را به ثمر بنشاند و دارایی های مجازی و فرهنگی استان یزد را به فارسی زبانان دنیا معرفی نماید .

یزد را به جهان معرفی کنیم
بدیهی است اگر به زبان انگلیسی باشد که می تواند فرصت خوبی برای معرفی توانمندی فرهنگی شهر دارالعباده یزد باشد. فراموش نکنیم فراتر از نتیجه به دست آمده با توجه به خط مشی گردانندگان جشنواره بین المللی دويچه وله ، وبلاگها شرکت کننده به صورت فراگیر و جهانی و البته صورت مساوی معرفی می شود تنها کافی است خود یا دوستان را کاندیدا شرکت در این مسابقه کنیم.گرچه شاید برخی به مسابقات بین المللی خرده می گیرند اما باید تاکید کرد این مسابقه یک المپیک وبلاگی است.

مسابقه انتخاب بهترين وبلاگ در سال ۲۰۰۶ چیست
دويچه وله مسابقه انتخاب بهترين وبلاگ در سال ۲۰۰۶ را تحت عنوان

 BOBs - Best Of The Blogs

برگزار ميكند.


هيئت داوران در مجموع پانزده وبلاگ برتر را انتخاب ميكند. مراجعه كنندگان نيز از اين امكان برخوردارند تا از ميان نامزدها در راى گيرى عمومى به كانديداى خود راى دهند. جايزه هيئت داوران كه مشتكل از ژورناليست هاى مستقل، متخصصان مسائل رسانه ها و متخصصان در عرصه وبلاگ نويسى است به برندگان اهدا ميشود.

طریقه شرکت در مسابقه
البته شرایط شرکت در مسابقه سهل است شما باید یک وبلاگ یا وبسایت فارسی زبان داشته باشید می توانید شخصا در مسابقه شرکت کنید یا دوستان خود را معرفی کنید . یک مقاله مفصل در این مورد تنظیم نموده ام که به زودی چاپ می شود تنها کافی است به آدرس وب سایت جشنواره رفته فرم مخصوص را پر نمایید
آدرس وبسایت جشنواره :
http://www.thebobs.com/index.php?l=fa

زمانبندى رقابتها چگونه تدوین شده است رقابتهاى

 \"The BOBs - Best Of The Blogs\"

در سه مرحله برگزار ميشود. در روزهاى سى و يكم اوت تا سى ام سپتامبر علاقه مندان به وبلاگ نويسى در سراسر جهان ميتوانند كانديداهاى خود را معرفى نمايند. سپس هيئت داوران بين المللى اين مسابقه كه از ژورناليست هاى مستقل، متخصصان وبلاگ نويسى و متخصصان مسائل رسانه ها تشكيل شده، در هر موضوع ۱۰ كانديد را نامزد مى نمايد. تا روز سی ام سپتامبر آخرین زمان شرکت در مسابقه است. در روزهاى بيست و سوم اكتبر تا يازدهم نوامبر در يك راى گيرى عمومى بهترين وبلاگ ها از سوى مراجعه كنندگان انتخاب ميشوند. هيئت داوران نيز در روز دهم ماه نوامبر برندگان خود را در نشست خود در شهر برلين انتخاب مى كند.در روز يازدهم نوامبر طى يك مراسم رسمى برندگان هيئت داوران اعلام ميشود.

چه كسانى مى توانند در اين مسابقه شركت كنند وبلاگ هاى همه افراد طبيعى مجاز به شركت در اين مسابقه هستند. البته وبلاگ هاى كارمندان و كاركنان دويچه وله و همچنين وبلاگ هاى اعضاى هيئت داوران اجازه شركت در اين رقابتها را ندارند. هر كسى ميتواند به تعداد دلخواه وبلاگ كانديد نمايد. شما ميتوانيد يك وبلاگ را در چند موضوع كانديد نمائيد. كانديد شدن يك وبلاگ در چند موضوع ميتواند براى هيئت داوران بعنوان يكى از فاكتورهاى تصميم گيرى عمل نمايد، اما فاكتور اصلى و نهائى براى انتخاب وبلاگهاى برتر نيست.

زبانهاى مسابقه
فارسى یکی از زبانهای اصلی مسابقه است ؛ اين مسابقه در نه زبان دیگر فرانسوى، آلمانى ، انگليسى، عربى، پرتغالى، روسى، چينى، هلندى و اسپانيائى برگزار ميشود.
وبلاگهائى كه به يكى از اين زبانها نوشته شده باشند مى توانند در موضوعات بهترين وبلاگ، بهترين وبلاگ روزنامه نگاران، بهترين پادكاست، جايزه \"Blogwurst\" و جايزه گزارشگران بدون مرز كانديد شوند. بديهى است كه تنها وبلاگهائى ميتوانند در هر زبان كانديد شوند كه به همان زبان نيز نگاشته شده باشند.

برندگان و جوائز آنها
به پانزده وبلاگ برتر كه از سوى هئت داوران انتخاب شده اند و همچنين مراجعه كننده اى كه از طريق قرعه كشى برنده شده است، جوائز نفيسى تعلق ميگيرد. وبلاگان برترى كه در راى گيرى عمومى انتخاب ميشوند، جوائز آنها مجازى و افتخارى است.

هيئت داوران و داوری مسابقه چگونه است

برندگان از طريق يك هيئت داوران بين المللى كه مشتكل از ژورناليست هاى مستقل، متخصصان وبلاگ نويسى و متخصصان رسانه ها مى باشد، انتخاب ميشوند. هيئت داوران در ماه نوامبر در برلين تشكيل جلسه ميدهد تا با هم از ليست كانديداها برترين هاى هر موضوع را انتخاب نمايد. در هر موضوع مسابقه، مضامين هر وبلاگ، ويژگى ها، طراحى و آرايش صفحه هر كدام وزن خود را دارا مى باشد: مضامين:توانائى بيان، قابل فهم بودن، شفافيت، به روز بودن و قابل اعتماد بودن در اين قسمت از اهميت زيادى برخوردار است.

نوآورى:

تازه گى موضوعات و كاربرد استيل هاى نوين هم در اين قسمت تعيين كننده است. طراحى:طراحى زيبا، استفاده از ساير ابراز مولتى مديا مثل انيميشن، گرافيك، صوت و تصوير هم در اين قسمت مورد نظر است.
كاربرد:

 راحتى استفاده كننده گان از وبلاگ، زدن پيوند و لينك و مراوده متقابل و امكان بيان نظر در اين قسمت از اهميت زيادى برخوردار است.

چه سايت هائى وبلاگ محسوب مي شوند

وبلاگ سايت اينترنتى است كه بطور مرتب به روز شود. مطالب آن بترتيب زمانى طبقه بندى شده به نحوى كه جديدترين مطالب در قسمت بالا جاى گرفته باشند. ايده آل آن است كه هر موضوعى با لينك هاى مربوط به آن تكميل شده باشد.
در صورتى يك وبلاگ اجازه دارد در اين مسابقه حضور يابد كه كد گذارى شده نباشد و بصورت آزاد از طريق اينترنت مورد دسترسى قرار گيرد. اسامى آدرسهاى بى اعتبار نيز بعنوان كانديد معرفى نخواهند شد.

چه وبلاگهائى در اين مسابقه جاى ندارند
وبلاگهائى كه به نوعى داراى مضامين توهين آميز، تبعيض نژادى و يا راسيستى، زن ستيز و يا پورنوگرافى باشند و يا به اين نوع وبلاگها لينك زده باشند، از حضور در اين مسابقه و يا ثبت در بلوگو پديا محروم ميشوند و اجازه حضور نخواهند يافت. اين امر مشمول وبلاگهائى كه اين گونه مطالب را بعد از كانديد شدن در صفحه خود جاى داده
باشند و يا به اين مطالب لينك زده باشند نيز ميشود.


جوائز برندگان چیست
اهدا جوائز به برندگان در روز يازدهم نوامبر در شهر برلين صورت ميگيرد. در هر پانزده موضوع مسابقه يك برنده از سوى هيئت داوران انتخاب ميشود. بهترين وبلاگ هائى كه از سوى هيئت داوران انتخاب ميشوند از طريق ايميل در جريان قرار گرفته و جوائز نفيسى دريافت ميكنند

. Apple MacBook از
انواع لپ تابهای ایسر براى بهترين وبلاگ در نظر گرفته شده است
در ميان همه آنهائى كه در راى گيرى شركت ميكنند(از بيست و سوم اكتبر تا يازدهم نوامبر) يك

 iPod Video

قرعه كشى شده و به برنده آن تعلق ميگيرد.


پادكاست چيست؟
پادكاست موضوعات صوتى و يا تصويرى هستند كه در يك

 Newsfeed

معمولا از طريق آر اس اس بطور مستمر ارائه ميشوند. در اين قسمت هم دسترسى مجانى و از طريق اينترنت به پادكاست براى شركت در اين مسابقه صدق ميكند. در موضوع «انتخاب بهترين پادكاست» فقط پادكاست هاى واقعى مجاز به ثبت نام هستند. پادكاست هاى صوتى و تصويرى كه به مراجعه كنندگان اجازه آبونه شدن از طريق تغذيه گر را نمى دهند لطفا در بخش هاى ديگر اين مسابقه خود را كانديد نمايند.


نویسنده : محمدحسین تقوایی زحمتکش
مدیروبلاگ فن آوری اطلاعات یزد
http://www.yazdit.mihanblog.com
آدرس وبسایت جشنواره :
http://www.thebobs.com/index.php?l=fa

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا